Monday, November 22, 2010

Entri hari ni untuk kasihkan diri


semalam bermimpikan kisah sendiri. 
kadang-kadang berharap apa yang terjadi adalah mimpi. teringat kisah beberapa ketika dulu yang buat aku sentiasa marah. yang buat aku sentiasa sedih. yang buat aku kasihankan diri kerana diuji. tapi setiap kali aku diuji, antara kamu percaya atau tidak. aku akan menguatkan hati dengan inti pati dari entri insan ini.


aku suka baca tulisan dia.
ramai yang menyanjung. ramai juga yang mengeji. aku heran kenapa. ada juga benarnya jika tentang ketidaktentuannya. isu tudung mungkin? tapi aku tetap suka baca. apa yang dia tulis, buat aku fikir tentang aku. 


tiap kali aku lemah, aku teringat tulisan dia. betul. tentang hidup dia, sikit pun aku tak peduli. aku tahu dia bikin lagu, tapi aku lebih suka dia tulis. tulis lagi. aku perlu.


satu perkara, fynn.
boleh pinjamkan kekuatan untuk menulis supaya aku boleh marahkan orang yang selalu berkisahkan tentang aku? atau pinjamkan kata-kata tajam supaya aku boleh diamkan orang yang selalu berkisah tentang aku?


credit : fynn jamal


itulah sebabnya aku suka bersembunyi di sebalik ini. agar senang untuk aku bising dan diamkan orang. tidak akan ada gambar aku di sini. gambar di atas itu pula menggambarkan diri aku.
akan selalu berselebung hitam dan sembunyi.


4 comments:

  1. dan pastikan orang2 yang ingin ko marah akan membaca blogmu,biarkan kata2 tajammu melukakan perasaan mereka.aku yakin ko mampu,lebih dari mampu.teruskan..

    ReplyDelete
  2. salam..
    berani dan yakin
    senjata utama melawan
    mulut laser...

    tapi harus hati2
    terkadang kita juga wajib diam
    dari melayan kekarutan manusia2
    yang gemar bersuara luncai...

    ReplyDelete
  3. anamizu : aku pun indah.

    biskut : aku suka kau.

    nur misnan : benar kata kau. guna saja kata untuk hapuskan orang yang begini.

    ReplyDelete

yang dengar cakap aku